FEDEK_komisyonlar

FEDEK_komisyonlar
1-EŞGÜDÜM KOMİSYONU
Başkan
Dr. Öğretim üyesi Metin Kantar
 
Üyeler
Doç. Dr. Ugur Erkalsan
Dr. Öğretim üyesi  Görkem Oylumluoğlu
 
Komisyonun Görevleri
1. Bölüm başkanı koordinatörlüğünde tüm komisyonlar ile irtibatlı olup, belirlenen sorunları çözüme ulaştırmak adına tedbirler almak, çözmek,
2. Eğitim ve öğretime dayalı sorunlara karşı güncellemeler yapmak ve tedbirler almak,
3. Sürekli iyileştirme çalışmalarını takip etmek ve komisyonları yönlendirmektir.
 
2-DERS PROGRAMI İZLEME VE GELİŞTİRME KOMİSYONU
Başkan
Doç. Dr. Rüştü Eke 
 
Üyeler
Öğr.Gör.Dr. Ali Şentürk
 
 
Komisyonun Görevleri
 1. Yurtiçi ve yurtdışı diğer üniversitelerde okutulan ders programlarını takip etmek,
2. Takip edilen ders programları hakkında Bölüm Başkanı'na bilgi vermek ve gerekli düzenlemelerin yapılmasını sağlamak,
3. Ders müfredatını (anket ve öneriler doğrultusunda) düzenlenmek,
4. Danışmanlık hizmetleri sonucunda bildirilen derslerle ilgili sorunların çözümünde Bölüm Başkanı ile birlikte çalışmak,
5. Ders dosyalarını revize etmektir.
 
3-ALT YAPI KOMİSYONU 
Başkan
Prof. Dr. A. Sertap Kavasoğlu
 
Üyeler
Öğr.Gör.Dr. Ali Şentürk
Öğretim Görevlisi Özcan Birgi
 
 
Komisyonun Görevleri
1. Bölüm alt yapı eksikliklerini belirleyerek Bölüm Başkanlığı'na bildirmek,
2. Laboratuvar veya dersliklerin altyapı eksikliklerine yönelik talepleri almak ve temin etmek,
3. Öğrenci Laboratuvarlarının ihtiyaçlarını belirlemek ve sağlamak,
4. Gelen arıza bildirimlerini Bölüm Başkanlığı'na iletmek ve giderilmesini sağlamak,
5. Teçhizat bakım faaliyetlerini takip etmek,
6. Yıllık bakım planını uygulanmak,
7. Kalibrasyonu yapan firmalar tarafından verilen kalibrasyon sertifikalarını muhafaza etmek,
8. Laboratuvar Güvenliği ve Atık Yönetimi Kurulu'ndan gelen eksiklikleri Bölüm Başkanlığı'na bildirmektir.
 
4-ÖĞRENCİ İLİŞKİLERİ KOMİSYONU
Başkan
Doç. Dr. Rüştü Eke
 
Üyeler
Dr. Öğretim Üyesi Ali Ekber Irmak
Dr. Öğretim Üyesi Metin Kantar
Doç. Dr. Cahit Karanfil
 
 
Komisyonun Görevleri
1. Bölüme yeni gelen öğrencilere yönelik oryantasyon çalışmasını düzenlemek ve uygulamak,
2. Çeşitli seminerler düzenleyerek öğrencileri iş hayatı konusunda bilgilendirmek,
3. Uluslararası öğrenci değişim programları konusunda öğrencileri bilgilendirmek ve yönlendirmek,
4.Bölüme yeni kayıt yaptıran öğrencilerle iletişim kurmak, öğrenci temsilcileri ile görüş alışverişinde bulunmak,
5. Engelli öğrencilere yönelik sorunları tespit edip çözüme ulaştırılmasında aktif rol oynamak,
6. Engelli öğrencilerin taleplerini Bölüm Başkanlığı'na rapor etmek ve süreci takip etmektir.
7. Bölüme yeni kayıt yaptıran adayların önceden almış oldukları derslerin bölüm müfredatına uyumunu denetleyerek bölüm başkanlığına bildirmek.
 
5-ÖLÇME DEĞERLENDİRME KOMİSYONU 
Başkan
Doç. Dr. Atilla Coşkun
 
Üyeler
Doç. Dr. Uğur Erkarslan
 
 
Komisyonun Görevleri
1. Fizik bölümünün ve Sürekli İyileştirme Kurullarının ihtiyaç duyduğu tüm anketleri hazırlamak,
2. Hazırlanan bu anketleri uygulamak ve sonuçlarını değerlendirmek,
3. Anketler sonucu elde edilen verileri rapor haline getirerek Bölüm Başkanlığı'na iletmek,
4. Akreditasyon süreci ile ilgili dokümanların zamanında Kalite ve Akreditasyon Komisyon Başkanlığı'na iletilmektir.
 
 
6-PAYDAŞLAR DANIŞMA KOMİSYONU 
Başkan
Dr. Öğretim Üyesi Ali Ekber Irmak 
 
Üyeler
Prof. Dr. Selçuk Aktürk
Doç. Dr. Rüştü Eke
 
Komisyonun Görevleri
1.İşverenlerle iletişimi geliştirmek,
2. İşverenlerin mezunlarımız ve bölümümüz ders programı hakkındaki görüş ve önerilerini almak,
3. Görüş ve Danışmanlık Hizmetleri Değerlendirme Anketini uygulamak ve değerlendirmek,
4. Öğretim üyelerinin teknik gezi taleplerini almak ve teknik gezi takvimini hazırlamak, duyurmak,
5. İşveren Danışma Kurulu'nu oluşturmak ve toplantılarına katılmaktır.
 
7-ÖZDEĞERLENDİRME RAPORU HAZIRLAMA KOMİSYONU 
Başkan
Doç. Dr. Rüştü Eke
 
Üyeler
Prof. Dr. Habibe Bayhan
Prof. Dr. Neşe Kavasoğlu
Prof. Dr. A. Sertap Kavasoğlu
Doç. Dr. Atilla Coşkun
 
Komisyonun Görevleri
1. Akreditasyon çalışmaları doğrultusunda Bölüm Başkanlığı'nda toplantılara katılmak,
2. Akreditasyon ile ilgili dokümanların zamanında komisyon başkanlığına iletilmesini sağlamak,
3. Akreditasyon ile ilgili dokümanların güncelliğini takip etmek,
4. Kalite ve Akreditasyon Komisyonu ile işbirliği içersinde çalışmak,
5. Özdeğerlendirme Raporunu hazırlamak ve güncellemektir.
 
8-HALKLA İLİŞKİLER VE ETKİNLİKLER KOMİSYONU
Başkan
Doç. Dr. Ergün Taşarkuyu 
 
Üyeler
Prof. Dr. Selçuk Aktürk
Dr. Öğretim Üyesi Ali Ekber Irmak
 
Komisyonun Görevleri
1. Bölümün dış paydaşlara tanıtımında web sayfasını güncelleştirmek,
2. Bölüm ve basın ilişkilerini koordine etmek,
3. Öğrencilere, kariyer gelişimi ve planlanması ile ilgili yönlendirmelerde aktif çalışmak, kariyer günleri düzenlemek,
4. Bölüm öğrencilerine yönelik etkinlikler düzenlemek ve öğrenci katılımını sağlamak,
5. Mezunlar ve öğrenciler için bölüm web sayfasında linkler oluşturmak,
6. Öğrencilerin ve mezunların haberleşmeleri için web grubu oluşturmak,
7. Akreditasyon ve Kalite politikasını bölüm web sayfasında yayınlamak,
8. Bölüm öğrencileri ve halkı bilimsel etkinliklerle bir araya getirmek, bu etkinlikleri planlamak, organize etmektir.
 
9-ÖĞRETİM ÜYELERİNCE VERİLEN DERSLERİN DOSYALARINI DENETLEME KOMİSYONU
Başkan
Prof. Dr. Habibe Bayhan
 
Üyeler
Öğr.Gör.Dr. Şadan Özden
Araş.Gör.Dr. Nejmettin Avcı
 
Komisyonun Görevleri
1.Bölüme dışarıdan destek sağlayan öğretim üyeleri/ elemanlarının sorunlarını tespit etmek ve bunları bir rapor halinde Bölüm Başkanlığı'ına sunmak,
2. Bölüme destek sağlayan öğretim üyelerinin derslerine yönelik düzenledikleri dosyaları denetlemek ve Bölüm Başkanlığı'na teslimini sağlamaktı
 
10-MEZUNLAR KOMİSYONU
Başkan
Doç. Dr. Cahit Karanfil
 
Üyeler
Doç. Dr. Uğur Erkarslan
Dr. Öğretim Üyesi Görkem Oylumluoğlu
 
Komisyonun Görevleri
1. Mezun durumundaki öğrencilere, kariyer gelişimi ve planlanması ile ilgili yönlendirmeler yapmak,
2. Mezunlarla iletişimi artırmak ve toplantılar düzenlemek,
3. Mezunlarımızın ders programımızla ilgili görüş ve önerilerini, toplantı ve anketler ile almak,
4. Mezunlara iş bulma konusunda destek sağlamak,
5. Mezunlar Danışma Kurulu'nu kurmak, toplantılar düzenlemek ve bu toplantılara katılmaktır.
 
11-LABORATUVAR GÜVENLİĞİ VE ATIK YÖNETİMİ KOMİSYONU
Başkan
Prof. Dr. A. Sertap Kavasoğlu
 
Üyeler
Öğr.Gör.Dr. Ali Şentürk
Öğr.Gör.Dr. Şadan Özden
 
Komisyonun Görevleri
1. Laboratuvar Güvenliği El Kitabını hazırlamak ve güncellenmesini sağlamak,
2. Laboratuvarda çalışacak kişilere laboratuvar güvenliği eğitimi verilmesini sağlamak,
3. Laboratuvarda çalışan kişilerin iş güvenliğini sağlamak,
4. Depo-Atık sorumlusu tarafından hazırlanan envanteri takip etmek,
5. Bölüme alınan tüm kimyasalların listesinin güncellenmesini takip etmek,
6. İş Güvenliği için alt yapı eksikliklerini belirlemek ve bunu Alt Yapı Kurulu'na rapor etmek,
7. Bölüm laboratuvarlarından sağlanan yıllık bakım isteklerini almak, planını hazırlamak ve bunu Alt Yapı Kurulu'na rapor etmek,
8. Laboratuvarlarda meydana gelen arızaları Alt Yapı Kurulu'na rapor etmek,
9. Çıkan atıkların çevreye ve kişilere zarar vermeden uzaklaştırılmasını sağlamak,
10. Bölümde oluşan kazaların kayıtlarını tutmaktır
 
 
12-KALİTE VE AKREDİTASYON KOMİSYONU
Başkan
Prof. Dr. Neşe Kavasoğlu
 
Üyeler
Prof. Dr. Habibe Bayhan
Doç. Dr. Rüştü Eke
 
Komisyonun Görevleri
1. Kalite yönetim sistemi gerekliliklerini yerine getirmek, düzeltici ve önleyici faaliyetleri talep etmek, başlatmak ve takip etmek,
2. Fakülte Akreditasyon Kurulu tarafından alınan kararlar doğrultusunda çalışmaları organize etmek ve takip etmek,
3. Akreditasyon çalışmaları hakkında Bölüm Başkanlığı'nda toplantılara katılmak,
4. Verilen görevlerin etkinliğini takip etmek,
5. Özdeğerlendirme Raporu hazırlama kurulunun çalışmalarını organize ve takip etmek,
6. Akreditasyon ile ilgili dokümanların güncelliğini takip etmektir.
 
13-ARAŞTIRMA ENTEGRASYON KOMİSYONU
Başkan
Doç. Dr. Atilla Coşkun
 
Üyeler
Prof. Dr. Selçuk Aktürk
Doç. Dr. Uğur Erkarslan
Doç. Dr. Rüştü Eke
 
 
Komisyonun Görevleri
1. Her Öğretim yılı başında öğretim üyelerinin proje bilgilerini toplamak,
2. Gelen bilgileri sınıflandırmak,
3. Öğretim üyeleri tarafından bildirilen projelerin öğrencilere duyurulmasını sağlamak,
4. Proje yürütücüleri ile öğrencilerin iletişime geçerek öğrencilerin aktif katılımını sağlamak,
5. Öğretim üyelerinden veya öğrencilerden gelen talepleri değerlendirerek yönlendirme yapmaktır